Przy tak dużym postępie technologicznym, gusta i zachowania konsumentów uległy znacznej zmianie. W związku z tym w branży rezerwacji turystycznych często zmieniały się metody i procesy pozyskiwania i konwersji leadów.

4 wskazówki dotyczące dobrego marketingu turystycznego:

Zaznacz swoją obecność na portalach społecznościowych

Rozkwit sieci społecznych jest coraz większy; a do tego możemy dodać nowo powstające sieci społeczne. Kilka badań w dziedzinie turystyki, które znaleźliśmy w https://leba24.pl podkreśla, że ponad 90% potencjalnych klientów jest na portalach społecznościowych, więc nie powinieneś przegapić tak niesamowitej okazji.

Posiadanie strony firmowej lub fan page’a na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Pinterest, czy innych, to podstawowe sieci do zaprojektowania innowacyjnej i kreatywnej strategii turystycznej. Oprócz funkcjonowania jako niesamowity portal komunikacyjny, sieci społecznościowe stały się bardzo wpływowe we wszystkim, co związane z marketingiem turystycznym, a także generują większe zaangażowanie niż tradycyjna reklama.

Projektowanie strategii mobilnej

Zwyczaje wyszukiwania użytkowników całkowicie się zmieniły. Obecnie więcej wyszukiwań odbywa się na telefonach komórkowych niż na komputerach, stąd mówi się, że użytkownicy coraz częściej decydują o miejscach podróży za pomocą telefonów komórkowych. Z tego urządzenia dokonują nawet zapytań i rezerwacji lotów, rezerwują hotel, wypożyczają samochód i wykonują inne czynności. Ponadto coraz więcej linii lotniczych dostosowuje swoje mechanizmy płatności mobilnych. W ten sposób zaprojektowanie strategii mobilnej zwiększyłoby zasięg Twojego marketingu turystycznego. Dobrze jest mieć portal internetowy potrafiący dostosować się do różnych typów komputerów, ale jeszcze lepiej byłoby, gdyby można go było sprawdzić z telefonu komórkowego.

Pokaż swoje pakiety turystyczne poprzez videomarketing

Wideo to narzędzie audiowizualne zdolne przyciągnąć uwagę użytkowników bardziej niż nawet statyczne reklamy. Marketerzy komentują, że treści multimedialne sprzedają się niemal same i stały się niesamowitym sposobem komunikacji i przekonywania podróżnych. Filmy na Facebooku, na przykład, mogą podwoić zaangażowanie. Na Instagramie potrafią stać się kampanią w stories, która będzie odtwarzana co tydzień milionom aktywnych użytkowników (nawet jeśli nie są oni followersami marki). Wykorzystaj videomarketing jako trampolinę dla swojej strategii marketingu turystycznego, pokaż wszystkie usługi, które oferujesz poprzez interaktywne treści.