10 lat temu reklamy kojarzyły się głównie z ogromnymi, denerwującymi i przede wszystkim zasłaniającymi interesujące internautów treści na stronach internetowych. Niestety na wielu portalach do dzisiaj tak jest. Z tego powodu, te reklamy nie tylko są nieskuteczne, ale także witryny internetowe (np. informacyjne) tracą mnóstwo czytelników.

Marketing w social-media – z czego wynika fenomen?

To właśnie ze względu na formę marketingu internetowego, reklamy w social mediach są tak skuteczne. Teraz niektórzy się pewnie zastanawiają: „ale na Facebooku nie ma reklam” – no właśnie i to jest klucz do sukcesu. Facebook i Instagram zerwali ze standardową formą reklam, która była nachalna i wywoływała negatywne emocje. Treści sponsorowane na portalach społecznościowych nie różnią się niczym od standardowych wpisów, filmów i zdjęć naszych znajomych czy firm i marek, które obserwujemy. Dodatkowo są one w ogromnej większości idealnie dopasowane pod każdego użytkownika.

Rzadko kiedy mężczyzna zobaczy reklamę nowego rodzaju żelu do paznokci, osoba po 40 roku życia ofertę szkoły jazdy kategorii B (skoro ma już prawo jazdy) a osoba z wykształceniem wyższym ofertę studiów licencjackich. To właśnie dopasowane treści i całkowicie dowolna możliwość ich przeczytania wywołują w reklamach w social mediach tylko pozytywne emocje. Nie chcesz – nie czytaj, a nie jak w przypadku witryn internetowych i nachalnych reklam, które zasłaniają połowę strony a krzyżyk jest 5x mniejszy niż kursor myszki (znalezienie go graniczy z cudem).

Forma to jedna sprawa, a drugim kluczowym atutem jest fakt, że profile na Facebooku są dobrze oznaczone przez użytkowników. Internauci dodają tam swoje wykształcenie, wiek, zainteresowania, lubią dane marki i na tej podstawie można dopasować do nich odpowiednie treści reklamowe, które ich zainteresują. Reklama nie jest niczym złym, jeśli interesujesz się motoryzacją – może będziesz zainteresowany nowymi stronami o motoryzacji, tak samo z kosmetologią, sportem i innymi branżami. Dopasowanie możliwości kampanii reklamowej w social mediach jest na naprawdę wysokim poziomie.