Każde przedsiębiorstwo czy sklep dochodzi do takiego momentu, że rozwój bez odpowiedniej reklamy w internecie staje się bardzo trudny. Szczególnie starsze osoby bronią się przed założeniem strony internetowej, profilu na portalu społecznościowym czy reklamowania się przy pomocy różnych sposobów w internecie.

Co daje reklama w Internecie?

Odpowiedź na pytanie jest prosta. Daje kolejny rynek zbytu, a za tym idzie zysk. Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny np. z narzędzami, pamiątkami, sprzętem sportowym czy inny tematyczny sklep (oprócz spożywczego oczywiście, bo wysyłka świeżych produktów spożywczych nie jest najlepszym pomysłem) to warto będzie rozszerzyć działalność o własny sklep internetowy lub nawet wspomóc się istniejącymi portalami pośredniczącymi w sprzedaży jak OLX czy Allegro.

Jeśli prowadzisz firmę usługową, na przykład remontujesz domy, prowadzisz salon fryzjerski czy udzielasz korepetycji – pamiętaj, że większość potencjalnych klientów szuka takich usług w internecie czytając opinie i oglądając zdjęcia przykładowych wykonań na stronie danej firmy. Sporo użytkowników wybiera również usługi przy pomocy portali społecznościowych, ponieważ tam można przeczytac komentarze innych klientów na temat usług i zobaczyć, jak firma jest oceniana i zobaczyć wykonanie pracy.

Gdzie się reklamować w Internecie?

Lepiej nie zamykać się tylko na jeden kanał reklamy. Warto posiadać zarówno stronę internetową firmy, bloga, sklep internetowy, ale także założyć profil na portalach społecznościowych oraz inwestować w kampanie reklamowe GoogleAds. Pomimo ogromnej popularności Facebooka, Instagrama i innych portali społecznościowych, nadal ogromna ilość potencjalnych klientów usług szuka na mapach Google i w wyszukiwarkach. Dlatego tak ważne jest, by Twoja firma była odpowiednio oznaczona na mapach z prawidłową lokalizacją oraz była dobrze wypozycjonowana, by przy pomocy najpopularniejszych fraz kluczowych z danej branży, można było jak najszybciej ją na nią trafić.