Pomimo, że algorytm pozycjonujący witryny w wyszukiwarce zmienia się co jakiś czas, to jest sporo czynników stałych, które wpływają na lepsze pozycjonowanie.

3 czynniki, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej

  • Odpowiednie treści SEO-Friendly, czyli unikalne artykuły, który są napisane przede wszystkim dla czytelnika, ale z wzięciem pod uwagę wymagań wyszukiwarek. To oznacza przede wszystkim używanie odpowiednich słów i fraz kluczowych, nazywanie artykułów tak, by pokrywały się z najczęściej wyszukiwanymi frazami oraz dbanie w sklepach internetowych o wysokiej jakości, prawidłowe i unikalne opisy produktów oraz opisy kategorii (te są często pomijane lub pisane w sposób nieprawidłowy, co wpływa negatywanie na pozycjonowanie).
  • Zapewnienie ruchu na stronie. Może na to wpłynąć przeniesienie pewnych spraw na stronę internetową. Jeśli prowadzisz salon fryzjerski – zrób elektroniczny kalendarz z możliwością rezerwacji, przedstaw w galerii swoje prace oraz publikuj artykuły na tematy fryzjerskie. To tylko niektóre z ważnych spraw, które można załatwić za pomocą strony internetowej zamiast Social Mediów czy telefonów, przy okazji generując ruch na stronie, który pomoże w lepszym jej wypozycjonowaniu.
  • Reklama w internecie. Postaw na artykuły sponsorowane w postaci tekstu branżowego z wymienionym linkiem do Twojej strony. Dobrą opcją mogą okazać się również wszelkie strony partnerstwa i wzajemne polecanie się przy pomocy banerów reklamowych partnerów stron. Warto przy tym jednak uważać, by linki zawsze były aktywne i przenosiły do stron istniejących, aktywnych. Gdy zdaży się, że linki wychodzące ze strony internetowej będą po prostu nieaktywne, to algorytm pozycjonujący od razu to wychwyci i jest spora szansa na obniżenie pozycji w wyszukiwarce.

Zadbanie o te trzy podstawowe czynniki, pozwoli Twojej witrynie zaistnieć w sieci. By jednak zadbać profesjonalnie o pozycjonowanie, warto jest zaufać zawodowej firmie zajmującej się marketingiem internetowym.